nedelja, 28. februar 2016

Cubina (prva) gonitev


Prvič v življenju sem se srečala tudi "z njo". Gonitvijo pri psici namreč. Cuba je bila s tem precej pozna. Pri 13,5 mesecih se je začelo zelooo počasi. No, saj ne vem ali je to normalni proces, ampak je trajalo preden je dejansko začela krvaveti. Vse druge znake sem opazila pred krvavitvijo.  Kar se tiče čistoče v stanovanju, je bila presenetljivo pridna. Mogoče je razlog to, da je sicer prava packa in ni je stvari, ki je ona ne bi požrla ali polizala. Vseeno je kmalu dobila "seksi hlačke". Z vložkom seveda, kot se za damo spodobi. :)  Najprej je imela hlačke, ki so namenjene prav psicam med gonitvijo in se kupijo v trgovinah za živali. Ker se mi niso zdele pretirano praktične, sem jih zamenjala z otroškimi. Nicku sem vzela ene spodnjice, ki jih je prerasel, naredila luknjo za rep in tralaaaa...stvar rešena. Otroka je skoraj kap, ko je ugotovil, da ima Cuba njegove spodnjice in takoj jih je želel nazaj! :) Vložke sem dajala kar tiste, ki jih uporabljamo ženske. Kupovanje tistih, ki so namenjeni prav psicam se mi je zdela res potrata denarja. Z nošenjem hlačk Cuba ni imela nobenih težav. Prvih pet minut se ni upala usest, potem pa je pozabila in brez problema nosila ves čas. Kadar ostane sama doma še vedno uporabljamo box. Tam hlačk ni imela gor in glede na čistost odej, se je super čistila. Le enkrat sem jo zaprla v box in pozabila hlačke. V času, ko nas ni bilo, si je hlačke spretno slekla iz riti ne da bi ji strgala, vložek pa razmrcvarila na 1453 delčkov. Še sreča, da se to pospravljala jaz, ne vem kaj bi si mislil Alen, če bi opravilo počakalo njega :)





Glede na to, da živimo v mestu, je bilo presenetljivo mirno z pasjimi ljubimci, ki bi peli serenade okoli bloka. Enkrat je pritaval en, ko Cuba še ni pustila ljubimcev blizu in prejšnji teden manjši psiček, s katerim bi Cuba z veseljem naredila minije (je bila godna). Seveda smo vse spretno preprečili. Bolj kot potencialni ženini, je bila cca 10 dni tečna ona. Doma je veliko cvilila brez pravega razloga, bila včasih nemirna, imela je še več apetita kot sicer (če je to sploh mogoče?!) in zunaj se je opazilo, da ima v glavi malo zmešnjavo. 

Ampak, če pogledam v celoti je bila proti pričakovanjih pridna in doma potrpežljiva, ker pa le ni smela na sedežno :)  

Nismo še popolnoma mimo, ampak počasi se bliža koncu. 


Da pa še odgovorim vsem, ki se ob prebiranju te objave sprašujete, zakaj je nisem sterilizirala pred prvo gonitvijo.  

Xana je sterilizirana od 6.meseca dalje. Se pravi gonitve ni dočakala. In, če pogledam celotno, obstaja velika verjetnost, da nosi zato posledice.  Že nekaj let jo muči hrbtenica in kosti, sedaj, ko gre vztrajno proti desetemu letu se seveda to pozna veliko bolj. (Artritis in druge težave z okostjem). Ne morem trditi, da je povsem inkotinentna , vendar urina že od nekdaj ne zadržuje tako, kot bi ga naj. Na srečo je to res mini mini problemček, ki je skoraj neopazen. Psihično ni takšna, kot bi "naj bila" ali kako naj se izrazim, čeprav sem se z njo naučila živeti in iz nje potegnila skoraj maksimum. Dlaka je katastrofa. Odpada resnično skozi celo leto in to zeloooo izrazito. Več dejavnikov, ki jih opažam skozi vsa leta pri Xani, mi povejo tudi vsi lastniki psic s katerimi sem v stiku in so opravili sterilizacjo pred prvo gonitvijo. Zato sem nehala dvomiti v to, da so vsi dejavniki zgolj naključje, ki ga ne gre pripisovati prezgodnji sterilizaciji in se odločila, da pri Cubi počakam. Sem odgovorna, zato nezaželenih mladičev na cesti ne bo (nikoli ne reci, da se ne more nekaj ponesrečiti, vendar tudi v najslabšem primeru, bi poskrbeli, da bi se končalo dobro za psico in morebitne mladiče). Na temo prezgodnje sterilizacije in tudi kastracije sem zasledila članek, ki mu nekako verjamem in link pripenjam spodaj. Verjamem, da vas je veliko, ki še vedno zagovarjate sterilizacijo pred prvo gonitvijo. Med drugim tudi zato, ker vas veterinarji še vedno "pumpajo" z ne vem čem vse. Ja, obstajajo seveda tudi minusi in strahovi pri nesterilizirani psici, vendar sem jih tokrat vzela v zakup in bom poskusila. Upam, da zapletov ne bo, sterilizirana pa bo, samo ne vem še kdaj. Verjetno pred drugo gonitvijo oziroma najkasneje po drugi gonitivi. Pa tudi s to odločitvijo sprejemam tisoč in en rizik, ampak tako pač je. Parit je ne mislimo, zaradi načina življenja (reševanje in razni pasji športi) pa mislim, da bom nekoč vseeno pristala na to, da gre "pod nož". V upanju, da sem z eno ali dvema gonitvama naredila vsaj nekaj plusa.  


Link do članka o prezgonji sterilizaciji in kasraciji : 
 http://www.kkmz.si/sl/blog/12-clanki/298-kastracija-in-sterilizacija-psov-je-vse-tako-kot-smo-se-ucili-nekoc 

ps. 
Razultate razlik med Xano in Cubo zaradi (ne)sterilizacije pa težko napovem. Težko tudi zagotovo trdimo, da nekaj je oziroma ni posledica posega. Jaz nekako verjamem zato, ker poznam ogromno primerkov s težavami po istem sistemu. Odločitev pa je seveda stvar posameznika. 


Ni komentarjev:

Objavite komentar